24 Jan Turinio marketingas – kas tai ir kodėl tai tampa taip svarbu?
Turinio marketingas – vienas pagrindinių šių dienų sėkmingo verslo internete elementų. Nors Lietuvoje turinio marketingas dar nėra taip išvystytas kaip vakarų šalyse, tačiau vis daugiau vietinių verslų pradeda suvokti jo teikiamą naudą. Kyla klausimas, – kodėl turinio marketingas tampa toks svarbus? Na, tam yra daug paaiškinimų, bet pirmiausiai apžvelkime kas apskritai yra, tas pastaruoju metu taip dažnai minimas, turinio marketingas.
Kas yra turinio marketingas?
Taigi kas tai? Kas tas, taip dažnai minimas, turinio marketingas? Pasakysite, – straipsnis? Ir Jūs esate praktiškai teisūs. Manote tai gali būti vaizdo įrašas apie kažką įdomaus? Taip, esate arti tiesos. Pagrindinis turinio marketingo tikslas yra sutelkti dėmesį kuriant ir skleidžiant naudingą turinį savo tiksliniai auditorijai. Geriausiai, kai turite galimybę kurti skirtingą turinį. Tai gali būti informatyvus straipsnis. Pavyzdžiui straipsnis, kuris sprendžia aktualius vartotojų klausimus, arba straipsnis, kuris suteikia nemažai vertingos informacijos.
Pagrindinis turinio marketingo tikslas yra sutelkti dėmesį kuriant ir skleidžiant naudingą turinį savo tiksliniai auditorijai.
Tai taip pat gali būti, pastaruoju metu labai populiarus, infografikas, arba vaizdo įrašas, taip pat podkastas ir t.t. Svarbu, kad turinys išties būtų naudingas ir įdomus. Kadangi turinio marketingas yra strateginio marketingo dalis, skleidžiamas turinys turi būti pastovus, dažniausiai aiškiai planuojamas iš anksto ir integruotas į bendrą marketingo strategiją. Parašėte vieną straipsnį ar sukūrėte neblogą infografiką? Puiku, bet tai dar nėra turinio marketingas!
Koks turi būti turinio marketingas
Pirmiausiai naudojantis turinio marketingu siekiama pritraukti naujų klientų, o taip pat juos sudominti ir žinoma išlaikyti. Tai menas, kuomet verslas tiesiogiai komunikuoja su vartotojais, skleidžia jiems savo istorija ir suteikia realią naudą. Nors kiekvieno verslo tikslas gauti pelną, tačiau labai svarbu niekada nevykdyti jokių tiesioginių pardavimų per turinio marketingo priemones. Supratot? Gerai. To daryti nedera, nes vartotojai nėra kvailiai, jie labai greitai perpranta ko turinio kūrėjas siekia. Jei bandysite gudrauti ir kažkur įterpti savo komercinį pasiūlymą, viską tiesiog sugadinsite. Nuolat kuriama ir skleidžiama naudinga informacija būna įvertinama pačios auditorijos visiškai natūraliai. Beje, taip skatinamas vartotojų prisirišimas, užsitarnaujama pagarba ir jų lojalumas. Turinio marketingu naudojasi ne tik maži, bet ir visi žinomiausi pasaulio brend’ai. Tiesa sakant mažam verslui tai realus būdas kaip sustiprinti savo pozicijas internete palyginti nedidelėmis išlaidomis.
Truputis istorijos
Pati turinio marketingo pradžia ir istorija labai įdomi. 1895 metais John Deere (traktorių Farrari) išlaido žurnalą ūkininkams „The Furrow“. Tuo metu buvo ganėtinai keista, nes žurnalas nebuvo tiesiog prekių katalogas prigrūstas Deer prekėmis. Žurnalas buvo mokantis ūkininkus apie naujas technologijas ir kaip tuo pasinaudojus galima tapti sėkmingesniais ūkininkais – verslininkais. Prie „The Furrow“ žurnalo dirbo ištisa komanda profesionalų: žurnalistai, rašytojai, dizaineriai. Šiomis dienomis, daugiau nei po šimto metų, „The Furrow“ žurnalas leidžiamas 1,5 milijonų tiražu, 40 šalių ir 12 kalbų. Argi tai nenuostabu!?
1900 metais Michelin (tas pats žymus padangų gamintojas) išleido 400 puslapių gidą „Guide Michelin“. Gidas buvo skirtas automobilių vairuotojams ir aprašė kaip prižiūrėti savo automobilius, o taip pat kur keliaujant galima pakeliui apsistoti ar užkasti. „Guide Michelin“ buvo toks sėkmingas, kad patys sėkmingiausi pasaulio restoranai iki šiol stengiasi gauti Michelin žvaigždučių įvertinimą.
1904 desertų gamintojas Jell-O išleido nemokamą receptų knygą, kurios pagalba pasiekė 1 milijoną JAV dolerių pardavimus vos per du metus. Tais laikais tai buvo milžiniški pinigai. Pagal dabartinius skaičiavimus 1904 metais 1 milijonas JAV dolerių yra apytiksliai lygus šių laikų 27,4 milijardams JAV dolerių. Oho!
„Procter & Gamble“ taip pat buvo vieni iš turinio marketingo pionierių. 1930 metais kompanija pradėjo kurti draminius serialus radijo stotyse. Pagrindiniai serialų veikėjai buvo tuometiniai „Procter & Gamble“ produktų brend’ai, tokie kaip „Duz“ ir „Oxydol“. Įdomu tai, kad iš to kilo „muilo operų“ apibrėžimas.
Apie 1950-sius turinio marketingas užleido savo pozicijas standartinėms reklamoms. Nors kurį laiką į tai nebuvo žiūrima taip kaip anksčiau, tačiau apie 1980-sius viskas vėl ėmė keistis. Žaislų rinka buvo sudrebinta, kai 1982 metais „Hasbro“ kartu su „Marvel“ išleido pirmą komiksų knygelę „G.I. Joe“. Vėliau, 1987 metais „LEGO“ išleido savo žurnalą „Brick Kicks“.
Nuo 1990-ųjų vystantis naujosioms technologijoms ir atsiradus internetui, prasidėjo nauja turinio marketingo era. 1998 metais „Microsoft“ paleido pirmą istorijoje korporacijos blogą. Nuo tada vis daugiau ir daugiau kompanijų aktyviai naudojo turinio marketingo priemones naujųjų technologijų pagalba. Tarp tokių buvo Sherwin Williams žurnalas „STIR“ skirtas interjero dizaineriams ir architektams išleistas 2004 metais. Taip pat 2005 metų „LiveVault“ virusinis vaizdo įrašas skirtas IT vadybininkams, kurį parsisiuntė net 250 000 žiūrovų (tais laikais, kai dar nebuvo Youtube, toks rezultatas buvo išties stulbinantis). 2006 metais „Nike“ ir „Apple“ sukūrė bendrą projektą Nike+. 2008 metais startavo informacinis portalas paauglėms merginoms Being.Girl.com. Beje, šis portalas priklauso tiems patiems „muilo operos“ išradėjams „Procter & Gamble“. Atlikti tyrimai atskleidė, jog BeingGirl.com projektas yra net keturis kartus efektyvesnis nei kitos mokamos kompanijos reklamos.
Taigi dar kartą kartojame – turinio marketingas nėra tiesioginė reklama ar pardavimas. Priešingai, turinio marketingas niekada „nedraugavo” su reklama. Tais laikais, kai dominavo reklamų komunikacijos kanalai, turinio marketingas merdėjo.
Turinio marketingas šiandien
Pastaruoju metu vis dažniau girdimos frazės, – „Content is King“, „Content marketing builds your business“ ir pan. Kalbame apie plačias užsienio rinkas, tačiau tai jau pastebima ir mūsų šalyje. Turinio marketingas, kaip niekada „ant bangos“. Vartotojai aiškiai „pergrūsti“ reklamomis ir yra nuo to pavargę. Jau buvo minėta – turinio marketingas niekada nedraugavo su reklama. Todėl natūralu, jog reklamai apleidžiant savo pozicijas, turinio marketingas pradeda imti viršų. Tai rodo ir Social Media Examiner & Smart Insights duomenys. Turinio marketingas išlieka aiškus lyderis tarp pagrindinių marketingo priemonių kurioms skiriama daugiausiai dėmesio.
Tinkama turinio marketingo strategija:
Atveria naujas galimybes;
Skatina brend'o žinomumą;
Didina potencialių klientų tiesioginį srautą;
Suteikia partizaninio ir virusinio marketingo galimybes;
Stiprina pozicijas ir reitingus paieškos sistemose;
Suteikia autoritetą prieš konkurentus;
Gerina konversijas;
Skatina klientų lojalumą;
Kuria brend'o, kaip savo srities eksperto įvaizdį klientų akyse;
Didina pardavimus.
Šiek tiek statistikos
Panagrinėkime Didžiosios Britanijos statistiką. Pagal „Content Marketing Institute“ atliktą tyrimą:
Net 66% marketingo specialistų teigia tikintys, jog jų organizacijos skirs didesnį biudžetą turinio marketingui 2016-ais metais.
88% teigia, jog ruošiasi kurti daugiau turinio 2016-siais nei tai darė 2015-siais.
Socialinių tinklų naudojimas skleidžiant kuriamą turinį tik didės.
Tik 37% marketingo specialistų turi oficialiai paruoštą turinio marketingo strategiją.
74% marketingo specialistų kuriamu turiniu siekia padidinti naujienlaiškių prenumeratorių skaičių.
Turinio marketingo ateitis
Be jokios abejonės, turinio marketingas ir toliau išlieka vienas pagrindinių marketingo komunikacijos kanalų ateityje. Tiesa, atotrūkis tarp kokybiško ir prasto turinio didės. Tai savo ruožtu sėkmę lems kuriantiems kokybišką turinį. Skaidrės, infografikai, podkastai, vebinarai. Toks naujas turinys sparčiai vejasi anksčiau karaliavusį tekstinį turinį. Prastai kuriamas turinys sulauks prasto paieškos sistemų įvertinimo, o jį kuriančios įmonės – mažesnės rinkos dalies. Kokybė išlieka prioritetas, todėl tokį turinį kuriantys sulauks tiek pripažinimo vartotojų akyse, tiek didesnio autoriteto interneto paieškos sistemose. Dominuos verslas, kuris skirs pakankamai dėmesio turinio marketingui ir turės aiškią strategiją. Socialinių tinklų integracija ir jų pagalba skleidžiant kokybišką turinį tik didės. Būtent socialiniai tinklai padės įgyvendinti daugelį partizaninio marketingo elementų, suteiks daugiau virusinio marketingo galimybių.
Kalbant apie Jus, ar naudojatės turinio marketingu? Ar turite aiškią strategiją ir veiksmų planą? Ar kuriate turinį orientuotą į vartotojus, o ne į paieškos sistemų robotus? Pagalvokite apie tai ir jei nors į vieną iš aukščiau užduotų kausimų atsakėte neigiamai, susimąstykite.