03 Feb Turinio marketingas 2 – kaip priversti žmones apie Jus kalbėti?
Jau rašėme apie turinio marketingo naudą. Jei praleidote šį straipsnį, skaitykite Turinio marketingas – kas tai ir kodėl tai tampa taip svarbu? Bet kuriuos atveju šį kartą mes nekalbėsime kas yra turinio marketingas. Kalbėsime apie tai, kas lemia sėkmę, kodėl žmonės dalinasi įvairia informacija tarpusavyje ir kaip tuo pasinaudojus sustiprinti savo verslą.
Gerai, tikime Jūs jau suprantate turinio marketingo svarbą ir planuojate tai įtraukti į savo marketigo strategiją. Įsivaizduokite tokią situaciją, jog kuriate turinį, įdedate tikrai nemažai pastangų, tačiau apie jį menkai kas žino. O menkai apie tai žino dar ir todėl, kad mažai žmonių dalinasi informacija apie tai su aplinkiniais. Kokia tada iš to nauda? Turbūt sutiksite, menka. Deja tai labai dažnas atvejis. Viskas tik dar blogiau jei neturite milžiniško biudžeto reklamai ir esate tiesiogiai priklausomi nuo kitų žmonių noro apie Jus pranešti kitiems. Pastaruoju metu dalinimuisi labiausiai naudojamas internetas, el. paštas ir žinoma socialiniai tinklai.
Kiekvienam kuriančiam turinį norisi, kad tuo turiniu žmonės dalintųsi ir apie tai sužinotų kuo daugiau kitų žmonių. Sėkmingas turinio marketingas dažnai turi partizaninio marketingo motyvų. Didžiausios sėkmės atvėju tai būna esminis virusinio marketingo pavyzdys, arba kaip su nedideliu biudžetu galima pasiekti didelių rezultatų. Tačiau kaip tai padaryti? Klausimas lengvas, o atsakymas dažnam gali būti sudėtingesnis nei atrodo. Kas priverčia žmones dalintis informacija? Koks prieskonis reikalingas siekiant sukurti tobulą receptą, kurį pamėgtų kuo daugiau žmonių?
Na, pirmiausiai verta mėginti suprasti žmonių psichologiją ir kodėl apskritai jie nori dalintis kažkuo su kitais. Kas geriau gali atsakyti į kylančius klausimus nei atlikti realūs tyrimai? The New York Times Customer Insight Group atliko šiuos tyrimus ir išskyrė 5 pagrindines priežastis kodėl žmonės dažniausiai nusprendžia dalintis informacija su kitais. Ir tai galioja tiek skleidžiamai informacijai internetu, tiek informacijai iš „lūpų į lūpas“. Kiekvienas verslas suprantantis kodėl žmonės dalinasi informacija, gali tuo pasinaudoti ir auginti savo auditoriją, skatinti vartotojų prisirišimą ir lojalumą.
Taigi grįžkime prie esminio klausimo, – kas iš tiesų priverčia žmones dalintis informacija? Gauti tyrimų rezultatai gali šiek tiek nustebinti. Ar žinojote, kad jei žmonės dalinasi informacija apie Jus, tai dar nereiškia, kad tai daro dėka gerų santykiu su Jumis? Dauguma žmonių tai daro dėl savo pačių santykių su kitais. Ganėtinai egoistiška? Galbūt, bet realybė tokia. Galime pažvelkti į pagrindines priežastis kodėl taip yra.
Kokias išvadas galime daryti po tokios statistikos? Na pirmiausiai, kad žmonės dalinasi informacija vedami asmeninių priežasčių. Santykiai, santykiai, santykiai! Dauguma tų priežasčių lemia asmeniniai santykiai su aplinkiniais, noras būti visuomenės dalis, parodyti savo poziciją aktualiomis temomis. Dažniausiai klystate jei manote, jog informacija apie Jus žmonės dalinasi todėl, kad Jus tiesiog mėgsta. Jie tai daro vedami asmeninių paskatų ir noro palaikyti glaudžius santykius su kitais žmonėmis.
Viena iš tyrimo respondenčių teigia, jog mėgsta dalintis įdomiu turiniu su kitais todėl, kad tai gali būti naudinga informacija ir tokiu būdu ji jaučiasi reikalinga, o taip pat daranti gerą kitiems.
Dabar kai jau žinote pagrindines priežastis galite į tai atsižvelgti. Supraskite, vien žinoti šią tiesą tikrai neužtenka. Jums, kaip ir daugumai, greičiausiai kyla klausimas, – kaip pasinaudoti šiomis žiniomis ir kurti turinį, kuriuo dalintųsi kuo daugiau žmonių? Statistika gerai, bet kaip tuo pasinaudoti?
Kurkite vertę
Jei jau vykdote turinio marketingą, darykite viską geriau nei vien gerai. Prieš kurdami visada pagalvokite kokią vertę siūlote savo auditorijai. Ką žmonės gauna mainais už skiriamą laiką ir ar tai apskritai yra to verta? Stenkitės galvoti, kaip galite turinį daryti kuo labiau praktišką ir duodantį realią vertę. Labai gerai jei sugebate pasiūlyti kažką naujo. Vis dar pamenate tuos 49% žmonių kurie dalinasi informacija kuri atrodo įdomi? Nepamirškite to kitą kartą, nes geras turinys visada turi būti įdomus. Tuo pasinaudodami galite skirti šiek tiek daugiau laiko ir tarkime vietoje standartinių nuotraukų iš interneto kurti unikalius infografikus ar iliustracijas. Jau minėjome, turinio marketingas turi būti kompleksiškas. Jei iki šiol rašėte tiesiog blogo tekstus, pabandykite šį tą naujo. Pabandykite papildyti turinį vaizdo klipais, infografikais, podkastais ir pan. Taip informacijai pridėsite daugiau vertės ir kūrybiškumo.
Susiekite turinį su vartotojais
Žmonės mėgsta susitapatinti! Visiems patinka kai straipsnis, vaizdo įrašas, ar bet koks kitas turinys atspindi jų asmeninį požiūrį. O jei dar jame galima įžvelgti save, tuomet tik dar geriau. Kai vartotojai sutapatina save su gaunama informacija, jie daug dažniau nori tuo pasidalinti su aplinkiniais. Tokiu būdu jie slapčia perduoda pasauliui žinutę apie savo požiūrį ir puoselėjamas vertybes. Norint tai įgyvendinti turinio marketinge, būtina į viską žvelgti iš skirtingų perspektyvų. Kaip tai padaryti? Pateikime pavyzdį. Įsivaizduokite jog esate automobilių pardavėjas ir kuriate naują vaizdo įrašą apie vairuotojų įpročius. Norint gauti maksimalią naudą, įraše verta pateikti kuo daugiau skirtingų vairuotojų įpročių. Kodėl nepradėjus nuo skirtingo amžiaus ir lyčių vairavimo skirtumų. Vėliau apžvelgti atsargius vairuotojus, nepamiršti ir greitį mėgstančių aistruolių. Taip žymiai daugiau vairuotojų naujame vaizdo įraše įžvelgs save, dažniau susitapatins ir patikėkite, mieliau juo dalinsis su aplinkiniais.
Ryšys su kitais
Žmonės mėgsta žmones! Na, gal ir ne visada taip atrodo, bet žmonės iš prigimties yra socialiai aktyvūs sutvėrimai. Tą aiškiai atspindi ir socialinių tinklų fenomenas. Visi nori palaikyti ryšį su aplinkiniais. Kurkite turinį tokį, kad žmonės norėtų įsitraukti, užduoti klausimus, reikšti savo nuomonę. Kuo labiau žmonės įsitrauks, tuo užmegs didesnį ryšį su kitais taip pat įsitraukusiais. Labai dažnai galioja nerašyta taisyklė – jei žmogus įsitraukia, komentuoja, reiškia savo nuomonę, užmezga ryšį, tada ir pasidalina šia informacija su aplinkiniais daug dažniau. Kaip užmegzti tą ryšį? Na, tam reikia daug pastangų ir laiko!
Kyla klausimas, kodėl vieniems sekasi ir jų turiniu žmonės dalinasi, o kiti vis tūpčioja vietoje ir susilaukia menko susidomėjimo? Viskas paprasta, sekasi tiems, kas įdeda daugiau pastangų ir kuria realią vertę. Būtent čia ir išsiskiria kokybiško ir nekokybiško („iš reikalo“) daromo turinio skirtumai. Nedarykite to tiesiog todėl, kad taip daro kaimynai, arba todėl, kad taip „reikia”. Jei Jūsų toks požiūris, tuomet geriau apskritai pamirškite tai ir užsiimkite kitais reikalais. O jei jau pasiryžote kurti turinį, darykite viską geriau nei gerai.
Noras jaustis svarbiais
Mūsų minėto tyrimo rezultatai atskleidė, kad žmonės mėgsta dalintis su kitais vertinga informacija. Viena iš svarių priežasčių – noras jaustis svarbiais ir įsitraukusiais į visuomenę. Tik paklausykite jau vien tai ką reiškia, – viena iš tyrimo respondenčių teigia, jog mėgsta dalintis įdomiu turiniu su kitais todėl, kad tai gali būti naudinga informacija ir tokiu būdu ji jaučiasi reikalinga, o taip pat daranti gerą kitiems. Argi reikia daugiau argumentų? Vien atsižvelgiant į tai, kurkite tikrai vertingą turinį ir žmonės dalinsis juo vien dėl to, kad norės jaustis svarbiais apie tai pranešdami aplinkiniams.
Taigi jau žinant kas lemia norą dalintis informacija, kurkite turinį į tai atsižvelgdami. Kurkite tai nuolat ir darykite tai geriau nei gerai. Pasitelkite įvairovę, naudokite skirtingas priemones ir metodus. Laikui bėgant žmonės pamėgs tai ką darote, įvertins įdėtą darbą, supras duodamą naudą ir net su