elektroninio pašto marketingas

17 Feb Elektroninio pašto marketingas – nuo ko pradėti (I dalis)

Pirmiausiai atsakykite į klausimą, – ar naudojatės elektroninio pašto marketingu? Jei atsakėte teigiamai, sveikiname, greičiausiai neabejojate to efetyvumu ir duodama nauda. Jei iki šiol to nedarėte, laikas pradėti! Kodėl? Tam yra daug priežasčių ir pasistengsime jas atskleisti. Vietoj to, verčiau atsakykite sau į paprastą klausimą „kodėl ne?“.

Dabar apžvelkime priežastis kodėl tai viena efektyviausių ir dažniausiai naudojamų e-marketingo priemonių. Pasistengsime pateikti visas savo įžvalgas ką apskritai reikėtų žinoti apie elektroninio pašto marketingą ir kaip naudojantis šia e-marketingo priemone efektyviai sustiprinti savo brend’ą.

elektroninio pašto marketingas

Elektroninio pašto marketingas, kitaip dar kitų dažnai vadinamas naujienlaiškiais, – viena efektyviausių ir dažniausiai naudojamų e-marketingo priemonių. Siūlome pradėti nuo žadėtos statistikos. Marketingcharts.com duomenimis el. pašto marketingas išlieka efektyviausia leads’ų generavimo priemone. Net 48% B2B verslų tai laiko pačia efektyviausia priemone, kai tuo tarpu mokama reklama efektyvi atrodo tik 23% iš jų.

Pagal planuojamą 2016 metų marketingo biudžetą skirtingiems kanalams, el. pašto marketingas lenkia net socialinių tinklų marketingą ir yra pirmoje vietoje. 59,7% verslų 2016 metais planuoja didinti biudžetą šiai marketingo priemonei.

B2B sektoriuje el. pašto marketingas įvardijamas kaip daugiausiai pajamų generuojantis e-marketingo kanalas ir sudaro 31% visų gaunamų pajamų. Tai tikrai daug, nes pavyzdžiui socialiniams tinklams ir baneriniai reklamai tenka atitinkamai vos tik po 4%.

Elektroninio pašto marketingas yra ne tik, kad viena pigiausių e-marketingo priemonių, bet taip pat turinti vieną geriausių konversijų ir investicijų grąžos rodiklius (ROI). Pasak Direct Marketing Association, el. pašto marketingo ROI dažnai siekia 44 eurus nuo kiekvieno tam skiriamo 1 euro.

Relevancy group duomenimis net 73% kompanijų el. pašto marketingą įvardija kaip daugiausiai naudojamą marketingo kanalą.

The Radicati Group, INC. pateikia įdomias prognozes, jog el. pašto marketingo rinka 2016 metais augs 12 milijardų JAV dolerių, o tai yra net 10% metinis augimas.

Gali kilti klausimas, – kodėl elektroninio pašto marketingas toks efektyvus? Na pirmiausiai tam nemažai reikšmės turi išmanieji telefonai ir mobilaus interneto naudojimo augimas. Apie 99% žmonių tikrina savo el. paštą kiekvieną dieną. Dėka mobilaus interneto žmonės peržiūri savo el. paštą vis dažniau. Apie 5% iš jų tikrina savo el. pašto dėžutę 10 ir daugiau kartų per dieną, o net maždaug 33% tai daro aktyviai visą dieną. Taip pat el. paštą vartotojai nurodo kaip priimtiniausią būdą būti informuotiems apie vykstančias akcijas ar naujienas.

Taigi jei iki šiol nenaudojote el. pašto marketingo, rekomenduojame tai pradėti daryti. Tikime, kad vis tik el. pašto marketinge nesate naujokas, o jei toks esate, tai ruošiatės pasitaisyti. Apžvelkime ką dera žinoti apie el. pašto marketingą ir nuo ko verta pradėti.

El. pašto marketingas, nuo ko pradėti?

Dėka naujųjų technologijų ir el. laiškų siuntimo platformų, el. pašto marketingas tampa kaip niekada nesudėtingas ir turintis vieną geriausių ROI. Taigi natūraliai Jums gali kilti klausimai, – nuo ko pradėti ir ar tai apskritai tinka mano verslui? Pirmiausiai, mūsų nuomone, el. pašto marketingas tinka praktiškai visiems verslams. Jei net Jūs ir nevykdote jokios el. komercijos ir pardavimų internete, galite sėkmingai naudoti el. pašto marketingą.

Auditorija

O pradėti vertėtų nuo prenumeratorių sąrašo. Jei dar tik pradedate ir iki šiol neturite savo prenumeratorių sąrašo, pamąstykite ką norėtumėte pritraukti į šį sąrašą ir kaip tai galite padaryti. Jei jau turite pirminį sąrašą gavėjų, pabandykite atsakyti sau, – kas šie žmonės ir kaip jie atsirado Jūsų sąraše? Ar tai buvę klientai? O gal tai esami klientai? Galite turėti, rinkti ir kaupti daugybę skirtingos informacijos bei ją panaudoti skirtingiems tikslams. Dažniausiai pradžioje pilnai užtenka tiesiog el. pašto adreso ir jei yra galimybė – vardo. Jei vis tik turite daugiau informacijos, puiku! Kuo daugiau jos turėsite, tuo geriau galėsite segmentuoti savo auditoriją ateityje. Dažniausiai vartotojai gali būti segmentuojami pagal amžių, lytį, išslavinimą, pajamas, šeimyninę padėtį, pomėgius ir t.t. Patikėkite, vieną dieną visą tai bus galima puikiai išnaudoti skirtingiems marketingo tikslams.

Niekada nepirkite vartotojų duomenų bazės iš trečiųjų asmenų

Pasitaiko, kai įmonės perka vartotojų kontaktus ir jų duomenų bazę iš trečiųjų asmenų. Norime tai pabrėžti ir primygtinai siūlome jokiais būdais to nedaryti. Pirmiausia, tai draudžiama ir už tai galite būti nubausti pagal Lietuvos Respublikos įstatymus. Antrą, susigadinsite reputaciją vartotojų akyse ir atrodysite kaip eiliniai spameriai. Na ir galiausiai, Jūsų el. pašto adresas gali būti realiai įtrauktas į juodą sąrašą jei adresatai žymės Jūsų siunčiamus laiškus kaip spam’ą. Perkant vartotojų duomenis iš trečiųjų asmenų visada yra daugiau rizikos ir neigiamų padarinių nei naudos.

Verčiau rinkite savo vartotojų kontaktus sąžiningai. Pasiūlykite jiems mainais už tai kažką naudingo, suteikite vertingos informacijos. Žmonės tai tikrai įvertins ir mielai lauks iš Jūsų daugiau ateityje. Taip skatinsite jų lojalumą ir prisirišimą prie Jūsų brend’o. Visada daug naudingiau turėti mažesnę suinteresuotų vartotojų auditoriją ir pageidaujančią gauti Jūsų pasiūlymus, nei didelę, tačiau visiškai nesuinteresuotą Jūsų veikla vartotojų duomenų bazę.

Ką siųsti?

Turint gavėjų auditoriją, sekantis žingsnis būtų nuspręsti kokią informaciją pateiksite laiškuose. Kad ir ką ruošiatės daryti, informacija visada privalo būti įdomi, naudinga ir skirtinga. „Įdomi, naudinga ir skirtinga” nesako labai daug? Pažvelkite ką dažniausiai siunčia organizacijos savo auditorijoms el. laiškais.

el. pašto marketingas

Pateikti pavyzdžiai yra tikrai ne visi galimų laiškų tipai. Galimybių yra tikrai daug, todėl niekada nesiųskite tik vieno tipo el. laiškų. Stenkitės kuo labiau paįvairinti siunčiamus laiškus. Pavyzdžiui, gal turite galimybę siųsti patarimus kartą per savaitę, naują vaizdo įrašą kartą per mėnesį, o naujienas apie rinkos pokyčius kas tris mėnesius?

Kada ir kaip dažnai siųsti?

Nėra griežtų nurodymų kada ir kaip dažnai verta siųsti el. laiškus. B2C sektoriuje, kur dominuoja spontaniškumas, rekomenduojama siųsti el. laiškus kuo dažniau. Tuo tarpų B2B sektoriuje galima tai atlikti ir rečiau. Viskas labai priklauso ar turinys naudingas. Jei tai tikrai naudinga, vartotojai su nekantrumu to lauks ir ilgesnį laikotarpį. Žinoma, nedelskite per ilgai. Optimaliausia būtų siųsti savo el. laiškus nors kartą per savaitę jei tik yra tokia galimybė. Visada siūlome bandyti ir testuoti kas konkrečiai labiausiai tinka Jūsų specifiniai auditorijai. Kas žino, gal Jums užteks siųsti vieną laišką kiekvieną penktadienį su spec. pasiūlymais ateinančiam savaitgaliui. O gal apsistosite ties vienu laišku per mėnesį, kuriame aptarsite naujausias rinkos tendencijas ir pateiksite savo pasiūlymą ateinančiam mėnesiui. Atminkite, kuo dažniau tai darysite, tuo labiau būsite matomi vartotojų akyse. Tačiau nepersistenkite ir nepradėkite siuntinėti laiškų vien tik todėl, kad norite būti nepamiršti.

Bendravimo tonas

Ar jau apgalvojote kam, ką ir kada siųsite? Apgalvojote? Gerai! Sekantis žingsnis – bendravimo tonas. Kiekvienas verslas, kaip ir žmonės, turi savitą bendravimo toną ir stilių. Ar kada atkreipėte dėmesį kaip su savo auditorijomis bendrauja skirtingi brend’ai? Kiekvienas jų turi savo bendravimo stilių. Ypač tai aiškiai matosi žvelgiant į didžiuosius brend’us. Tai padeda vartotojams geriau identifikuoti ir atpažinti savo mėgstamą brend’ą. Jūs taip pat privalote nuspręsti kokį bendravimo toną naudosite. Jei viešumoje pateikiate save ypač oficialiai, nesiųskite per daug neoficialių laiškų. Ir priešingai, jei kuriate savo, kaip linksmos organizacijos, įvaizdį, nesikreipkite į savo auditoriją labai oficialiai.

Apibendrinant galime teigti, kad tik tinkamai supratę savo vartotojų auditoriją, parinkę reikiamas žinutes, nustatę jų siuntimo dažnį ir savo bendravimo toną, sugebėsite „statyti” tvirtus el. pašto marketingo pamatus ir stiprinti brend’ą.

Tai pirma įvadinė dalis į sėkmingą el. pašto marketingą. Laukite tęsinio ir daugiau praktinių patarimų netrukus… Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite pranešimą apie antrą dalį tiesiai į savo el. pašto dėžutę.

O kokia tavo nuomonė?

komentarai